Путне исправе
За време боравка у иностранству, путна исправа служи њеном имаоцу за доказивање идентитета и као доказ о држављанству Републике Србије. Путну исправу може користити само лице на чије име је издата.
Молимо да путне исправе за време боравка у иностранству чувате. У случају губитка или оштећења обратите се најближем дипломатско-конзуларном представништву Републике Србије.
Захтев за биометријски пасош подноси се лично, доласком у Амбасаду. Подношење захтева и узимање биометријских података (фотографисање, узимање отисака прстију) траје до 30 минута. Заказивања термина пре доласка је обавезно.
Неопходна документа за издавање биометријског пасоша:
1. Документ за идентификацију издат од стране надлежног органа Републике Србије: биометријски пасош, лична карта или возачка дозвола. Уколико подносилац захтева не поседује ниједан од наведених докумената издат од стране надлежног органа у Републици Србији, неопходно је поднети важећи идентификациони документ УАЕ (л.к. за резиденте или сл).
2. Оригинално уверење о држављанству Републике Србије, не старије од годину дана, само приликом издавања првог биометријског пасоша.
3. Оригинални извод из матичне књиге рођених издат у Републици Србији, само приликом издавања првог биометријског пасоша. Код сваког наредног биометријског пасоша, извод је потребан једино ако је дошло до промене личних података.
Приликом подношења захтева за издавање првог биометријског пасоша, документа под тачкама 2. и 3. (уверење о држављанству и извод из матичне књиге рођених) прибавиће надлежан орган за издавање пасоша уз сагласност подносиоца захтева. У ту сврху се потписује одговарајућа изјава приликом подношења захтева. Према Закону, рок за прибављање докумената по службеној дужности је 15 дана.
Подносиоци захтева, без обзира на Законску обавезу прибављања докумената службеним путем, могу самостално да прибаве документа под тачкама 2. и 3. и исте поднесу на увид приликом подношења захтева за издавање пасоша.
Дете, без обзира на старост, добија властити пасош и не може се уписати у пасош родитеља. За малолетна лица до 18 година, поред горе наведених докумената, неопходно је присуство оба родитеља или писана сагласност родитеља који није присутан. Изјава о сагласности другог родитеља је неопходна и када је један родитељ страни држављанин. Потпис родитеља на изјави треба да буде прописно легализован.
Конзуларна такса у износу од 73 евра се може платити искључиво у готовини.
Законски рок за решавање захтева за пасош, поднетог у иностранству, је два месеца. Пасоши се израђују у Републици Србији. Пасош се преузима лично, доласком у Амбасаду по добијању обавештење да је биометријски пасош достављен Амбасади ради уручења.
Амбасада није у могућности да прими захтеве за биометријски пасош за следећа лица:
• децу рођену у УАЕ док се не изврши пријава рођења, односно упис у матичу књигу рођених у Републици Србији, пријави пребивалиште и одреди ЈМБГ (јединствени матични број грађанина),
• која закључе брак у УАЕ и промене презиме, док наведена промена презимена није извршена и у матичним књигама венчаних у Републици Србији.
У случају губитка или крађе биометријског пасоша Републике Србије, неопходно је пријавити нестанак пасоша полицији УАЕ и о томе добити потврду/извештај. Након тога се у Амбасади Републике Србије може покренути процедура за проглашавање несталог пасоша неважећим и поднети захтев за издавање новог пасоша или путног листа за повратак у Републику Србију.
За издавање новог пасоша неопходно је приложити следећа документа:
1. Документ за идентификацију (плави пасош СР Југославије, лична карта или возачка дозвола Републике Србије). Идентификациони документ УАЕ се прихвата уколико подносилац захтева нема идентификациони документ издат од стране органа Републике Србије.
2. Извештај полиције о нестанку пасоша
3. Попуњена и потписана изјава о нестанку пасошa
4. Конзуларне таксе за оглашавање пасоша неважећим (26 евра) и издавање новог пасоша (73 евра) могу се платити искључиво у готовини.
ИЗДАВАЊЕ ПУТНОГ ЛИСТА ЗА ПОВРАТАК СРБИЈУ
Путни лист је путна исправа која служи само за повратак у Републику Србију и важи месец дана од дана издавања. Издаје се лицима која су пријавила нестанак пасоша или у другим случaјевима прописаним Законом. Захтев за издавање путног листа се мора поднети лично, доласком у Амбасаду Републике Србије.
За издавање путног листа неопходно је приложити следећа документа:
1. Документ за идентификацију (лична карта или возачка дозвола Републике Србије). Идентификациони документ УАЕ се прихвата уколико подносилац захтева нема идентификациони документ издат од стране органа Републике Србије.
2. Извештај полиције о нестанку пасоша
3. Попуњена и потписана изјава о нестанку пасоша
4. Две фотографије величине 3,5 x 4,5 цм које верно одражавају лик (снимљене спреда - не из профила или полупрофила, без капе и/или мараме)
5. Читко попуњен захтев за издавање путног листа, потписан на обе странице
6. Конзуларна такса у износу од 42 евра се може платити искључиво у готовини
Амбасада препоручује да се пре куповине авионске карте за повратак у Србију, претходно провери да ли је потребна транзитна виза за земљу преко које ће носилац путног листа Р. Србије путовати за Србију. Наведено можете проверити овде.
За додатна обавештења, молимо обратите се Амбасади упитом на consular.abudhabi@mfa.rs.