Putne isprave

Za vreme boravka u inostranstvu, putna isprava služi njenom imaocu za dokazivanje identiteta i kao dokaz o državljanstvu Republike Srbije. Putnu ispravu može koristiti samo lice na čije ime je izdata.

Molimo da putne isprave za vreme boravka u inostranstvu čuvate. U slučaju gubitka ili oštećenja obratite se najbližem diplomatsko-konzularnom predstavništvu Republike Srbije.

Izdavanje pasoša

Pasoš se izdaje sa rokom važenja od deset godina. Licima mlađim od tri godine života pasoš se izdaje sa rokom važenja od tri godine, a licima od tri do 14 godina života sa rokom važenja od pet godina. Putni list se izdaje sa rokom važenja koji je potreban za povratak u R. Srbiju, a najduže do 60 dana.

Zahtev za biometrijski pasoš se podnosi lično, dolaskom u DKP. Uzimanje biometrijskih podataka podrazumeva: fotografisanje, uzimanje otisaka prstiju i digitalnog potpisa. Neophodna dokumenta za izdavanje biometrijskog pasoša su:

  1. pasoš R. Srbije (ukoliko ga podnosilac zahteva poseduje);
  2. identifikacioni dokument sa fotografijom iz kog se pouzdano može utvrditi identitet podnosioca zahteva, izdat od strane nadležnih organa R. Srbije ili važeća javna isprava sa fotografijom iz koje se pouzdano može utvrditi identitet podnosioca zahteva, izdata od strane nadležnih inostranih organa (ukoliko podnosilac zahteva ne poseduje pasoš R. Srbije);
  3. dokaz o boravku u inostranstvu, na uvid i u svrhu utvrđivanja nadležnosti DKP;
  4. uplata konzularne takse se može izvršiti isključivo u gotovini.

Maloletno lice, bez obzira na starost, dobija vlastiti pasoš. Za maloletna lica do 18 godina, neophodno je prisustvo oba roditelja ili pisana saglasnost roditelja koji nije prisutan. Izjava o saglasnosti drugog roditelja je neophodna i kada je jedan roditelj strani državljanin. Jedan od roditelja može da podnese zahtev isključivo ukoliko samostalno vrši pravo roditeljskog staranja nad detetom o čemu je neophodno priložiti odgovarajući dokaz.
Izjava o saglasnosti roditelja se može dati i elektronskim putem preko portala eUprave. Lice koje podnosi zahtev je potrebno da obavesti o tzv. EGN broju koji se dobija prilikom dobijanja elektronske saglasnosti.
Zakonski rok za rešavanje zahteva za pasoš, podnet u inostranstvu, je 60 dana od dana podnošenja zahteva. Pasoš se preuzima lično, a može biti uručen i licu koje podnosilac zahteva ovlasti, u kom slučaju je potrebno da ovlašćeno lice donese sledeće:

  1. ovlašćenje (napisano na srpskom jeziku i propisno overeno);
  2. pasoš podnosioca zahteva (radi poništenja);
  3. važeći pasoš ili ličnu kartu ovlašćenog lica.

Pasoš za maloletna lica preuzima jedan od roditelja. Ukoliko je zahtev podneo jedan roditelj uz pisanu saglasnost drugog, pasoš preuzima roditelj koji je podneo zahtev. Maloletno lice ne mora da bude prisutno.
DKP nisu u mogućnosti da prime zahtev za biometrijski pasoš za sledeća lica:

  1. decu rođenu u inostranstvu dok se ne izvrši prijava rođenja, odnosno ne upišu u matiču knjigu rođenih u R. Srbiji;
  2. koja zaključe brak u inostranstvu i promene prezime, dok se navedena promena prezimena ne izvrši i u matičnim knjigama u R. Srbiji.

Nestanak pasoša

Nestanak važećeg biometrijskog pasoša R. Srbije u inostranstvu, bez obzira da li je u pitanju gubitak ili krađa, prijavljuje se inostranoj lokalnoj policiji i od iste treba dobiti potvrdu/izveštaj o nestanku pasoša. Nakon toga, nestanak pasoša se prijavljuje najbližem DKP i, u zavinosti od situacije, podnosi se zahtev za novi pasoš ili putni list za povratak u Srbiju. Bez obzira koji zahtev se podnosi (pasoš ili putni list) istovremeno se pokreće i postupak za oglašavanje pasoša nevažećim.
Prilikom podnošenja zahteva u DKP daje se pisana izjava o okolnostima nestanka pasoša, prilaže potvrda inostranog organa i plaća konzularna taksa za oglašavanje pasoša nevežećim.

Izdavanje putnog lista

Putni list je putna isprava koja služi samo za povratak u Srbiju sa rokom važenja koji je potreban za povratak i izdaje se licima koja su prijavila nestanak pasoša ili u drugim slučajevima propisanim Zakonom. Zahtev za izdavanje putnog lista se podnosi lično.
Za izdavanje putnog lista neophodno je priložiti sledeća dokumenta:

  1. dokument za identifikaciju (važeća lična karta, vozačka dozvola R. Srbije, prethodni pasoš). Inostrani identifikacioni dokument se prihvata ukoliko podnosilac zahteva nema identifikacioni dokument izdat od strane organa R. Srbije.
  2. potvrda ili izveštaj inostrane policije o prijavi nestanka pasoša;
  3. popunjena i potpisana izjava o nestanku pasoša;
  4. dve fotografije veličine 3,5 x 4,5 cm koje verno odražavaju lik (snimljene spreda – ne iz profila ili poluprofila);
  5. čitko popunjen i potpisan zahtev za izdavanje putnog lista;
  6. uplata konzularne takse se može izvršiti isključivo u gotovini.

Za maloletna lica do 18 godina, neophodno je prisustvo oba roditelja ili prisustvo jednog roditelja i propisno overena pisana saglasnost roditelja koji nije prisutan.
Putni list za novorođeno dete se može izdati po izvršenoj prijava rođenja, odnosno upisu u matiču knjigu rođenih u R. Srbiji

Ambasada preporučuje da se pre kupovine avionske karte za povratak u Srbiju, prethodno proveri da li je potrebna tranzitna viza za zemlju preko koje će nosilac putnog lista R. Srbije putovati za Srbiju. Navedeno možete proveriti ovde

Za sve dodatne informacije, molimo da se obratite Ambasadi isključivo upitom na consular.abudhabi@mfa.rs.