Putne isprave
Za vreme boravka u inostranstvu, putna isprava služi njenom imaocu za dokazivanje identiteta i kao dokaz o državljanstvu Republike Srbije. Putnu ispravu može koristiti samo lice na čije ime je izdata.
Molimo da putne isprave za vreme boravka u inostranstvu čuvate. U slučaju gubitka ili oštećenja obratite se najbližem diplomatsko-konzularnom predstavništvu Republike Srbije.
IZDAVANjE BIOMETRIJSKOG PASOŠA
Zahtev za biometrijski pasoš podnosi se lično, dolaskom u Ambasadu. Podnošenje zahteva i uzimanje biometrijskih podataka (fotografisanje, uzimanje otisaka prstiju) traje do 30 minuta. Zakazivanja termina pre dolaska je obavezno.
Neophodna dokumenta za izdavanje biometrijskog pasoša:
1. Dokument za identifikaciju izdat od strane nadležnog organa Republike Srbije: biometrijski pasoš, lična karta ili vozačka dozvola. Ukoliko podnosilac zahteva ne poseduje nijedan od navedenih dokumenata izdat od strane nadležnog organa u Republici Srbiji, neophodno je podneti važeći identifikacioni dokument UAE (l.k. za rezidente ili sl).
2. Originalno uverenje o državljanstvu Republike Srbije, ne starije od godinu dana, samo prilikom izdavanja prvog biometrijskog pasoša.
3. Originalni izvod iz matične knjige rođenih izdat u Republici Srbiji, samo prilikom izdavanja prvog biometrijskog pasoša. Kod svakog narednog biometrijskog pasoša, izvod je potreban jedino ako je došlo do promene ličnih podataka.
Prilikom podnošenja zahteva za izdavanje prvog biometrijskog pasoša, dokumenta pod tačkama 2. i 3. (uverenje o državljanstvu i izvod iz matične knjige rođenih) pribaviće nadležan organ za izdavanje pasoša uz saglasnost podnosioca zahteva. U tu svrhu se potpisuje odgovarajuća izjava prilikom podnošenja zahteva. Prema Zakonu, rok za pribavljanje dokumenata po službenoj dužnosti je 15 dana.
Podnosioci zahteva, bez obzira na Zakonsku obavezu pribavljanja dokumenata službenim putem, mogu samostalno da pribave dokumenta pod tačkama 2. i 3. i iste podnesu na uvid prilikom podnošenja zahteva za izdavanje pasoša.
Dete, bez obzira na starost, dobija vlastiti pasoš i ne može se upisati u pasoš roditelja. Za maloletna lica do 18 godina, pored gore navedenih dokumenata, neophodno je prisustvo oba roditelja ili pisana saglasnost roditelja koji nije prisutan. Izjava o saglasnosti drugog roditelja je neophodna i kada je jedan roditelj strani državljanin. Potpis roditelja na izjavi treba da bude propisno legalizovan.
Konzularna taksa u iznosu od 68-73 evra se može platiti isključivo u gotovini.
Zakonski rok za rešavanje zahteva za pasoš, podnetog u inostranstvu, je dva meseca. Pasoši se izrađuju u Republici Srbiji. Pasoš se preuzima lično, dolaskom u Ambasadu po dobijanju obaveštenje da je biometrijski pasoš dostavljen Ambasadi radi uručenja.
Ambasada nije u mogućnosti da primi zahteve za biometrijski pasoš za sledeća lica:
• decu rođenu u UAE dok se ne izvrši prijava rođenja, odnosno upis u matiču knjigu rođenih u Republici Srbiji, prijavi prebivalište i odredi JMBG (jedinstveni matični broj građanina),
• koja zaključe brak u UAE i promene prezime, dok navedena promena prezimena nije izvršena i u matičnim knjigama venčanih u Republici Srbiji.
U slučaju gubitka ili krađe biometrijskog pasoša Republike Srbije, neophodno je prijaviti nestanak pasoša policiji UAE i o tome dobiti potvrdu/izveštaj. Nakon toga se u Ambasadi Republike Srbije može pokrenuti procedura za proglašavanje nestalog pasoša nevažećim i podneti zahtev za izdavanje novog pasoša ili putnog lista za povratak u Republiku Srbiju.
Za izdavanje novog pasoša neophodno je priložiti sledeća dokumenta:
1. Dokument za identifikaciju (plavi pasoš SR Jugoslavije, lična karta ili vozačka dozvola Republike Srbije). Identifikacioni dokument UAE se prihvata ukoliko podnosilac zahteva nema identifikacioni dokument izdat od strane organa Republike Srbije.
2. Izveštaj policije o nestanku pasoša
3. Popunjena i potpisana izjava o nestanku pasoša
4. Konzularne takse za oglašavanje pasoša nevažećim (26 evra) i izdavanje novog pasoša (73 evra) mogu se platiti isključivo u gotovini.
IZDAVANjE PUTNOG LISTA ZA POVRATAK SRBIJU
Putni list je putna isprava koja služi samo za povratak u Republiku Srbiju i važi mesec dana od dana izdavanja. Izdaje se licima koja su prijavila nestanak pasoša ili u drugim slučajevima propisanim Zakonom. Zahtev za izdavanje putnog lista se mora podneti lično, dolaskom u Ambasadu Republike Srbije.
Za izdavanje putnog lista neophodno je priložiti sledeća dokumenta:
1. Dokument za identifikaciju (lična karta ili vozačka dozvola Republike Srbije). Identifikacioni dokument UAE se prihvata ukoliko podnosilac zahteva nema identifikacioni dokument izdat od strane organa Republike Srbije.
2. Izveštaj policije o nestanku pasoša
3. Popunjena i potpisana izjava o nestanku pasoša
4. Dve fotografije veličine 3,5 x 4,5 cm koje verno odražavaju lik (snimljene spreda - ne iz profila ili poluprofila, bez kape i/ili marame)
5. Čitko popunjen zahtev za izdavanje putnog lista, potpisan na obe stranice
6. Konzularna taksa u iznosu od 42 evra se može platiti isključivo u gotovini
Ambasada preporučuje da se pre kupovine avionske karte za povratak u Srbiju, prethodno proveri da li je potrebna tranzitna viza za zemlju preko koje će nosilac putnog lista R. Srbije putovati za Srbiju. Navedeno možete proveriti ovde.
Za dodatna obaveštenja, molimo obratite se Ambasadi upitom na consular.abudhabi@mfa.rs.